SCHENKER Regulamin dostaw
Dostawy do klientów indywidualnych DB Schenker Home
1. Opis usługi
Dostawy obejmują dostawy sprzętu RTV/AGD do klientów indywidualnych uzupełnione usługami dodatkowymi: wniesienia, dostawy wieczorem, dostawy wieczorem z wniesieniem, awizacji.
Dostawy są realizowane od poniedziałku do piątku.
Usługi realizowane w ramach dostaw do klientów indywidualnych:
Pakiet S - Dostawa (10:00 – 16:00) - DOSTAWA GRATIS ( koszt dostawy jest naliczany w koszyku. W przypadku niektórych marek może zostać doliczony koszt dostawy, w razie wątpliwości prosimy o kontakt z naszymi konsultantami )
Pakiet M - Dostawa wieczorem (16:00 – 22:00) - opłata dodatkowa 139 zł
Pakiet L - Dostawa z wniesieniem (10:00 – 16:00) - opłata dodatkowa 149 zł
Pakiet XL - Dostawa wieczorem z wniesieniem (16:00 – 22:00), jest to korzystny PAKIET 2 usług ( Pakiet M + Pakiet L ) - opłata dodatkowa 189 zł.
Dostawa przesyłek do Odbiorcy jest realizowana zgodnie z dostarczonym przez Klienta zleceniem.
Definicje.
Dostawa:
Odbiór przesyłki przez Odbiorcę bezpośrednio ze skraju windy samochodowej.
Dostawa wieczorem:
Odbiór przesyłki przez Odbiorcę bezpośrednio ze skraju windy samochodowej pomiędzy 16:00 a 22:00.
Wniesienie:
W ramach usługi wniesienia kurier DB Schenker zobowiązany jest do dostarczenia przesyłki pod adres z dokumentu przewozowego (list przewozowy) w miejsce w lokalu wyznaczone przez klienta lub do pierwszej przeszkody architektonicznej uniemożliwiającej dalszy transport. Docelowe miejsce powinno być wcześniej przygotowane oraz mieć swobodny dostęp (wystarczająca szerokość drzwi, brak przedmiotów utrudniających transport ręczny). W przypadku konieczności usunięcia wcześniej stojących przedmiotów z docelowego miejsca, kurier ma obowiązek pozostawić przesyłkę w pobliżu wyznaczonego miejscu, które nie wymaga dodatkowych czynności związanych z usunięciem innych przedmiotów. Usługa wniesienia jest realizowana w dwuosobowych zespołach kurier i pomocnik. Maksymalna waga wnoszonego towaru (1 sztuki/opakowania) nie może przekroczyć 84kg dla zespołu 2-osobowego, posługującego się wózkiem kołowym.
Awizacja:
Telefoniczny kontakt z Odbiorcą w celu otrzymania potwierdzenia o możliwości odbioru przesyłki i doprecyzowania przedziału czasowego dostawy w ramach godzin zdefiniowanych w poszczególnych pakietach.
Zasięg terytorialny usług.
1. Pakiet S – dostawa do klientów indywidualnych w godzinach 10:00 – 16:00 dostępna na obszarze całego kraju.
2. Pakiet L – dostawa z wniesieniem w godzinach 10:00 – 16:00 dostępna na terenie wymienionych poniżej miast:
-
SZCZECIN: Szczecin, Szczecin Dąbie, Dobrzany, Drawno, Goleniów, Gryfino, Kamień Pomorski, Lipiany, Maszewo, Myślibórz, Nowe Warpno, Nowogard, Police, Pyrzyce, Stargard Szczeciński, Wolin
-
RZESZÓW: Rzeszów, Głogów Małopolski
-
LUBLIN: Lublin
-
KIELCE: Kielce
-
ZIELONA GÓRA: Zielona Góra
-
BYDGOSZCZ: Bydgoszcz
-
KONIN: Konin, Kalisz
-
OLSZTYN: Olsztyn
-
BIAŁYSTOK: Białystok
-
KOSZALIN: Koszalin, Kołobrzeg 3
-
KATOWICE: Katowice, Gliwice, Pyskowice, Bytom, Piekary Śląskie, Ruda Śląska, Tarnowskie Góry, Toszek, Zabrze
-
KRAKÓW: Kraków
-
WROCŁAW: Wrocław, Brzeg, Brzeg Dolny, Jelcz Laskowice, Kąty Wrocławskie, Oborniki,
Oleśnica, Oława, Środa Śląska, Świdnica, Trzebnica, Twardogóra, Wołów, Żmigród
-
ŁÓDŹ: Łódź, Pabianice, Aleksandrów Łódzki, Zgierz
-
WARSZAWA: Warszawa, Piaseczno
-
POZNAŃ: Poznań, Luboń
-
GDYNIA: Gdynia, Gdańsk, Sopot, Rumia, Wejherowo, Gdańsk Wrzeszcz
- KATOWICE: Katowice, Gliwice, Pyskowice, Bytom, Piekary Śląskie, Ruda Śląska, Tarnowskie Góry, Toszek, Zabrze
- KRAKÓW: Kraków
- WROCŁAW: Wrocław, Brzeg, Brzeg Dolny, Jelcz Laskowice, Kąty Wrocławskie, Oborniki, Oleśnica, Oława, Środa Śląska, Świdnica, Trzebnica, Twardogóra, Wołów, Żmigród
- ŁÓDŹ: Łódź, Pabianice, Aleksandrów Łódzki, Zgierz
- POZNAŃ: Poznań, Luboń
- GDYNIA: Gdynia, Gdańsk, Sopot, Rumia, Wejherowo, Gdańsk Wrzeszcz
2.1 Termin dostawy
Dostarczenie przesyłek do odbiorców będzie następowało w następnym dniu roboczym po dniu ich podjęcia od klienta, pod warunkiem, że samochody liniowe dojadą do terminali odwozowych nie później niż do godzin określonych w Załączniku nr 2. W przypadku gdy warunek nie zostanie spełniony, rozładowanie samochodu będzie możliwe dopiero po zakończeniu rozładunku standardowych samochodów liniowych, a za terminowo wykonane zlecenie uważa się dostawę w terminie dwóch dni roboczych po dniu podjęcia przesyłek od Klienta.
2.2 Awizacja dostaw
Termin |
Forma |
Sposób |
Cel |
|
Awizacja 1 |
Dzień przed dostawą |
Wiadomość SMS |
Wiadomość generowana przez system w momencie odebrania danych el. |
Informacja o terminie dostawy (data i przedział czasowy), sposobie dostawy (np. wniesienie lub brak wniesienia), kwocie pobrania. |
Awizacja 2 |
Dzień dostawy – przed realizacją usługi |
Rozmowa telefoniczna |
Kurier |
Przekazanie dokładniejszej informacji o spodziewanej godzinie dostawy. Potwierdzenie obecności odbiorcy we wskazanym miejscu. |
W przypadku braku kontaktu telefonicznego z odbiorcą, przesyłka nie zostaje przekazana do
odwozu – stwierdzenie nieprawidłowości kod T0820. Automatycznie zostaje wysłany do Klienta komunikat informujący o przełożeniu dostawy na kolejny dzień roboczy albo inny dzień zgodnie z dyspozycją Klienta. Przesyłka pozostaje do 3 dni roboczych w terminalu Operatora Logistycznego.
W przypadku błędnego numeru telefonu odbiorcy lub braku zgody odbiorcy na przyjęcie przesyłki (zmiana terminu, brak gotówki itp.) kurier nie podejmuje próby dostarczenia przesyłki. Informacja o tym jest przekazywana do Klienta z wnioskiem o dyspozycje dotyczące przesyłki.
2.3 Dostawa
2.3.1 Kurier ma obowiązek dostarczenia przesyłki zgodnie z wyznaczonym przedziałem czasowym.
2.3.2 Kurier realizuje jedynie pakiet dostawy wskazany w liście przewozowym.
2.3.3 Odbiorca nie ma możliwości zmiany wcześniej zamówionego pakietu dostaw za pośrednictwem Kuriera.
2.3.4 Dostawa z wniesieniem przesyłki realizowana tylko w pakietach L i XL zgodnie z definicją.
2.3.5 W przypadku gdy skuteczne dostarczenie przesyłki nie jest możliwe, kurier pozostawia pod adresem odbiorcy wiadomość o podjętej próbie dostarczenia.
2.3.6 Odbiorca może rozpakować przesyłkę dopiero po potwierdzeniu jej odbioru w liście przewozowym oraz uregulowaniu wszelkich należności ciążących na przesyłce, a leżących po stronie odbiorcy.
2.3.7 Kurier nie ma obowiązku pozostania u odbiorcy do momentu rozpakowania przesyłki.
2.3.8 Odbiór zużytego sprzętu możliwy jedynie na warunkach standardowego polecenia odbioru.
2.3.9 Usługi poza zakresem DB Schenker Home: rozpakowanie, montaż, instalacja, zabranie opakowań, odbiór sprzętu (za wyjątkiem 2.3.8).
3. Odchylenia od standardowego proces
Usługi są realizowane zgodnie z instrukcją opisaną w zleceniu od Klienta.
Zmiana wcześniej zleconej usługi jest możliwa tylko na podstawie dyspozycji Klienta uwzględniając dostępny czas reakcji i zasoby.
Zapraszamy do korzystania z wygodnych usług. W razie jakichkolwiek wątpliwości zapytaj naszego konsultanta o szczegóły usług.
Zespół AGDSMART.PL